東急池上線 デハ3509車両

1984年
2023年7月

Ikegami Line Gotanda Station 1984⇔2023
Gotanda Station on the Ikegami Line is built on an elevated bridge over the Yamanote Line, and station facilities such as ticket gates and JR transfer gates are located at the end of the platform. The station was built to straddle the Yamanote Line because Ikegami Electric Railway had plans to extend the station toward Shirokane on the inside of the Yamanote Line. However, after the twists and turns of the postwar period, the Ikegami Line no longer had a plan to connect directly to the subway, so only this station structure remains. As a result, transfer to the Yamanote Line is very convenient. The operation of the first 3000 Series, including “Deha 3509” in the photo, was terminated on March 9, 1989, and from the following day, the entire fleet was operated by all stainless steel cars, 7200 Series and 7600 Series.

池上線 五反田駅1984⇔2023
池上線の五反田駅は山手線を跨ぐ高高架橋の上に設けられており、ホームの終端側に改札やJR乗り換え改札などの駅設備が置かれています。山手線を跨ぐようにして建設したのは池上電鉄に山手線内側の白金方面への延伸計画があったからです。しかし、戦後の紆余曲折を経て池上線の地下鉄直通計画もなくなったため、この駅構造だけが残されています。結果として山手線への乗り換えは大変便利です。写真の「デハ3509」含む初代3000系の運用は1989年3月9日に終了され、翌日からは全車両がオールステンレスカー7200系・7600系での運転となりました。

【御礼】インスタグラム1000記事達成!
東京タイムスリップ インスタグラムが
https://www.instagram.com/tokyo_timeslip/
が1000記事となりました!

Thank you for 27.556 followers.
Thank you for your continued support.

フォロワーも27.556人とありがとうございます。
今後ともよろしくお願いします。

You can’t connect the dots looking forward; you can only connect them looking backwards. So you have to trust that the dots will somehow connect in your future.
Steve Jobs

将来をあらかじめ見据えて、点と点をつなぎあわせることなどできません。できるのは、後からつなぎ合わせることだけです。だから、我々はいまやっていることがいずれ人生のどこかでつながって実を結ぶだろうと信じるしかない。
 (引用: 「ハングリーであれ。愚か者であれ」 ジョブズ氏スピーチ全訳|日本経済新聞)

Metaの新SNSアプリ「Threads(スレッズ)」はじめました。
お気軽にフォローよろしくお願いします。
https://www.threads.net/@tokyo_timeslip

フォロワー2.7万!インスタグラム tokyo_timeslip 
https://www.instagram.com/tokyo_timeslip/
お気軽にフォローよろしくお願いします。

今日のデイリーブルータス#381 都市と写真。
あの時代、あの景色
いつの時代にも都市を写す写真家がいる。
社会の発展、人々の生活の変化の中、カメラ機材の進化とともに写真は時代を見つめてきた。
写真に写る都市の姿を通して、時代を振り返る。

NHK WORLD-JAPAN 

「Tokyo changes fast, and Yoshimoto now finds himself a documentarian of the ages.」
Tokyo then and now: Photographer documents four decades of change | NHK WORLD-JAPAN News

「東京タイムスリップ1984⇔2021」7刷   「東京DEEPタイムスリップ1984⇔2022」3刷

変化を続ける街 東京
景色の変化は習慣や行動次第
この先 東京にどんな景色を
生み出すのだろうか・・

第一作「東京タイムスリップ1984⇔2021」(河出書房新社)7刷!
第二作「東京DEEPタイムスリップ1984⇔2022」(河出書房新社)3刷!
累計 3万部超
紀伊國屋書店ベストセラー第1位(アート写真集)
ヨドバシドットコム 第1位(写真集)
Amazonベストセラー第1位(写真家の本)

The first work “Tokyo Time Slip 1984 ⇔ 2021” (Kawade Shobo Shinsha) 7th edition!
Second work “Tokyo DEEP Time Slip 1984 ⇔ 2022” (Kawade Shobo Shinsha) 3rd edition!
Cumulative over 30,000 copies
Kinokuniya Bookstore Best Seller No. 1 (art photo book)
Yodobashi.com No. 1 (Photobook)
Amazon Best Seller No. 1 (Photographer’s Book)

第一作は2021年5月発売から2年2ヶ月(7刷)、第二作は2022年3月発売から約1年4ヶ月(3刷)たちました。
累計3万部突破!どちらもロングセラーとなり嬉しいです。 ありがとうございます。

The first book has been in print for 2year 2months (7 printings) since its release in May 2021, and the second book has been in print for1year4 months (3 printings) since its release in March 2022.
We are happy that both have become long sellers, with a total of over 30,000 copies sold. Thank you very much.

フォロワー27,500人!インスタグラム tokyo_timeslip 
https://www.instagram.com/tokyo_timeslip/
お気軽にフォローよろしくお願いします。

コメントは受け付けていません。