

埼京線や湘南新宿ライン、りんかい線が走る線路は、もともと山手貨物線と呼ばれる貨物専用線だった。貨物列車だけが走るなら列車の運転本数は少なく、問題視されることはなかった。現在、旅客列車は貨物列車とは比べものにならないほど運転本数が多い。朝夕のラッシュ時、代々木駅近くの踏切は頻繁に遮断されるようになり。開かずの踏切と呼ばれてる。
Yoyogi Aoyama Kaidou railroad crossing 1984⇔2025
The lines on which the Saikyo Line, Shonan-Shinjuku Line, and Rinkai Line run were originally freight-only lines called the Yamanote Freight Line. If only freight trains run, the number of trains in operation was small and there was no problem. Currently, passenger trains operate incomparably more than freight trains. Railroad crossings near Yoyogi Station are frequently blocked during the morning and evening rush hours. It is called a railroad crossing that does not open.

「Tokyo changes fast, and Yoshimoto now finds himself a documentarian of the ages.」
Tokyo then and now: Photographer documents four decades of change | NHK WORLD-JAPAN News


第一作「東京タイムスリップ1984⇔2021」
第二作「東京DEEPタイムスリップ1984⇔2022」
最新作「東京RETROタイムスリップ1984⇔2023」
累計 3万8000部突破!(河出書房新社)
紀伊國屋書店ベストセラー第1位(芸術)
ヨドバシドットコム 第1位(写真集)
Amazonベストセラー第1位(写真家の本)(関東の日本史)
Amazonギフトとしてよく贈られている商品1位!(写真家の本)(関東の日本史)
第一作は2021年5月発売から3年10ヶ月(7刷)、第二作は2022年3月発売から約3年(4刷)たちました。
最新作は2023年12月発売で現在2刷、累計3万8000部突破!どれもロングセラーとなり嬉しいです。 ありがとうございます。
The first book has been in print for 3year 10 months (7 printings) since its release in May 2021, and the second book has been in print for3year (4 printings) since its release in March 2022.
The latest, released in December 2023, is currently in its second printing and has sold over 38,000 copies!
We are happy that they are all long sellers. Thank you very much.
フォロワー4万4000人!インスタグラム tokyo_timeslip
https://www.instagram.com/tokyo_timeslip/
お気軽にフォローよろしくお願いします。