渋谷駅西口バスターミナル 1984⇔2021⇔2023

1984年

2021年

2023年4月

この頃は屋根のないバスターミナルでした。日差しの強い真夏 の照り返し、雨風が強い日に並ぶのは大変だったと思います。 東急プラザ渋谷が渋谷フクラスになりました。新たに設置された歩行者専用デッキにより駅へ直結されました。まだまだ改修中の渋谷駅です。

Shibuya Station West Exit Bus Terminal 1984⇔ 2021⇔2023
At that time, the bus terminal had no roof. It must have been very difficult to stand in line on a day with strong sunshine, midsummer heat, rain and wind. Tokyu Plaza Shibuya became Shibuya Fluxus. The newly installed pedestrian deck connects directly to the station. Shibuya Station is still under renovation.

 NHK WORLD-JAPAN 

「Tokyo changes fast, and Yoshimoto now finds himself a documentarian of the ages.」
Tokyo then and now: Photographer documents four decades of change | NHK WORLD-JAPAN News

「東京タイムスリップ1984⇔2021」7刷      「東京DEEPタイムスリップ1984⇔2022」3刷

変化を続ける街 東京
景色の変化は習慣や行動次第
この先 東京にどんな景色を
生み出すのだろうか・・

第一作「東京タイムスリップ1984⇔2021」(河出書房新社)7刷!
第二作「東京DEEPタイムスリップ1984⇔2022」(河出書房新社)3刷!
累計 3万部超
紀伊國屋書店ベストセラー第1位(アート写真集)
ヨドバシドットコム 第1位(写真集)
Amazonベストセラー第1位(写真家の本)

The first work “Tokyo Time Slip 1984 ⇔ 2021” (Kawade Shobo Shinsha) 7th edition!
Second work “Tokyo DEEP Time Slip 1984 ⇔ 2022” (Kawade Shobo Shinsha) 3rd edition!
Cumulative over 30,000 copies
Kinokuniya Bookstore Best Seller No. 1 (art photo book)
Yodobashi.com No. 1 (Photobook)
Amazon Best Seller No. 1 (Photographer’s Book)

第一作は2021年5月発売から1年10ヶ月(7刷)、第二作は2022年3月発売から1年(3刷)たちました。
累計3万部超、どちらもロングセラーとなり嬉しいです。 ありがとうございます。

The first book has been in print for 1 year and 8 months (7 printings) since its release in May 2021, and the second book has been in print for 10 months (3 printings) since its release in March 2022.
We are happy that both have become long sellers, with a total of over 30,000 copies sold. Thank you very much.

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